11e dag - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Regillio & Irma - WaarBenJij.nu 11e dag - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Regillio & Irma - WaarBenJij.nu

11e dag

Door: viajerosdelmundo

Blijf op de hoogte en volg Regillio & Irma

08 Juni 2010 | Nederland, Bergen op Zoom

Fawakka,

Hier weer een berichtje van ons uit Suriname. Zondagochtend 07.30 uur zijn wij naar het onafhankelijkheids plein gefietst. Hier zijn wij de zangvogels van Suriname gaan bekijken o.a. Twatta, Rotie etc. Er worden wedstrijden georganiseerd waar de vogels tegen elkaar uitkomen door het mooiste te fluiten. Als er geen wedstrijden zijn komen de mannen van de verschillende lagen toch bij elkaar om gezellig te praten over koetjes en kalfjes.

In de avond zijn we heerlijk gaan eten op Blauwgrond en hebben wij de taxi terug gepakt naar de Waterkant. Daar hebben we lekker gezeten. Wij zijn terug gewandeld naar huis en onderweg hebben wij nog een expositie bezocht van een 3tal kunsternaars. Op weg naar huis kwamen wij Theo en Rosemarie tegen deze mensen hebben wij ontmoet bij het afhalen van onze visums in A`dam. We hebben gezellig een terasje gepakt en lekker gebabbeld met elkaar.

Gisteren ochtend hebben wij het nationaal Archief van Suriname bezocht. We willen graag weten waar onze roots zit. Hier hebben we oud materiaal bekeken en wat kopieen gemaakt. Het archief is helaas nog niet kompleet en onze zoektocht hierin gaat verder.In de avond zijn we weer naar onze prive club de Dolfijn geweest, hier hebben we getraind, Irma heeft genoten van een steples.

Vandaag zijn we vroeg opgestaan en eerst boodschappen gaan halen bij Choi`s. Vervolgens zijn wij gefietst naar Uitvlucht om Oom Arman te feliciteren met zijn 80`s Bigi Jari. We hebben heerlijk gegeten daar en tot onze verbazing was Tante Vera en Oom Glem ook van de partij. Eric heeft ons verder geholpen naar onze familie stamboom, zijn vrouw werkt namelijk bij de overheid en zij gaat ons verder helpen in onze zoektocht.
We zijn nu op weg naar huis en zijn beland bij Fernando die weer zo gastvrij was ons van internet gebruik te laten maken.

Morgen op naar 2 dagen Berg & Dal.

Bossie Irma & Reggie

• 10 Juni 2010 - 18:41

Tiny:

Hallo

Jeetje wat leuk dat jullie het zo gezellig hebben. Lekker fietsen en eten en drinken en familie bezoeken. Helemaal ferfect jongens. Ik vind het zo leuk dat jullie zo genieten. En Irma, al een beetje gewend aan het Surinaamse ritme, lekker slow man? Hi hi je zal wel moeten. Ik denk dat je inmiddels ook wel iets slower bent. Ga lekker genieten in Berg en Dal en doe oom Edmund en tante Ann heel veel groeten.

Kus Pa en tiny