Vertrek & dag 1, vrijdag 30 okt & zaterdag 1 nov - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Regillio & Irma - WaarBenJij.nu Vertrek & dag 1, vrijdag 30 okt & zaterdag 1 nov - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Regillio & Irma - WaarBenJij.nu

Vertrek & dag 1, vrijdag 30 okt & zaterdag 1 nov

Door: R & I

Blijf op de hoogte en volg Regillio & Irma

01 November 2015 | Thailand, Bangkok

8:57 uur, Opgestapt in de trein richting Schiphol....wat een drukte op dit tijdstip met oude van dagen (daar horen wij uiteraard niet bij) die een dagje op stap gaan met zo'n goedkoop kaartje van de NS. (hier hebben wij uiteraard ook van geprofiteerd)

10:44 daar zijn we dan, Schiphol, laat de reis maar beginnen we zijn er klaar voor! De koffers....euhhh..rugzakken op de trolley plaatsen en dan maar op weg naar de incheckbalie van China Airlines. Boardingskaarten zijn in de pocket nu maar onze weg vervolgen door het labyrint van Schiphol met haar vele passagiers die zich in deze mierenhoop een weg zoeken door het gangenstelsel. Ik ben altijd al gefascineerd geweest van Schiphol (Irma ...Niet!) van haar grootte en vele nationaliteiten die hier aankomen of vertrekken naar voor mij onbekende bestemmingen.

Even niet afdwalen....we gaan op weg naar Gate E19 waar we rond 12:30 uur boarden. Het schip wat ons naar het "beloofde land" zal vervoeren (lees hier...vliegtuig) is nog niet geland. Maar het laat niet lang op zich wachten of daar is ze, met haar in mooie wit paars gestoken Sarong en haar rode pruimenbloesem in de staart, de Airbus A340-300 van China Airlines.

13:30 uur mogen wij boarden en kunnen we kennismaken met deze mooie dame. Je zult het niet geloven maar de oom van Irma, Erik heeft dezelfde vlucht geboekt en zit 1 plekkie voor ons (toeval bestaat niet) Erik gaat voor drie maanden over naar Thailand (lucky bastard). In het vliegtuig gezellig kunnen bijpraten en uiteraard na Irma haar befaamde Selfie gemaakt te hebben worden we iets voor tweeën de lucht ingeschoten.

De reis die we voor de boeg hebben zal 11:25 uur duren (hier moet je niet over nadenken) "Gaan met die banaan"! Even uitzoeken -voor het diner wordt geserveerd- welke film we gaan bekijken tijdens deze reis. De keuze -uit het menu- is gefrituurde rijst met vis of gestampte aardappelen met varken! Nou doe mij maar het lijst (rijst) en mijn vrouw het valken (varken). Het is geen 5 sterren restaurant, ach.....als je honger hebt vreet je (bijna) alles...Toch?

Na het diner gaan de luiken in het vliegtuig naar beneden en vliegen we binnen een paar uur vliegen van de dag naar de nacht! Hebben we net de klok in NL teruggezet wordt er weer een aanslag gedaan op onze Bioritme! Slapen gaat echt niet, we proberen onze luiken ook te sluiten maar het lukt niet tot slapen te komen. Dan maar een filmpie kijken, boek lezen, lamballen en nog meer lamballen. Aan de horizon zien ik al de zon opkomen en weet ik dat het in Thailand dag is en we niet ver meer zijn van de eindbestemming. Na 9 uur vliegen wordt de landing al ingezet en rond 6:30 uur wordt ons ontbijt geserveerd, wat een luxe! De vlucht verloopt voorspoedig en na ruim 11 uur in de lucht te hebben gehangen voelen wij dat het landingsgestel nog functioneert en ook uit haar slaap ontwaakt. Het sein "Fasten Seatbelt" wordt niet lang daarna gegeven en wordt een perfecte landing ingezet! Eindelijk weer vaste grond onder onze voeten....als kudde dieren worden we hierna het stal uitgedreven. De horde wordt in goed opgezette fuik in twee groepen uitelkaar gedreven en dan kan het wachten beginnen, bij de paspoort controle en immigration. Dit hebben wij in NL toch iets beter voor elkaar.

Na bijna 1 uur voetje aan voetje vooruit gesukkeld te hebben is het dan eindelijkk gelukt....! Bagage van de band halen en snel uit deze gekkenhuis! Na afscheid te hebben genomen van Erik, scheiden hier onze wegen en gaan we op weg naar ons hotel in Bangkok waar we twee nachten verblijven. Het hotel ligt ongeveer driekwartier en 60 Baht aan (Tol) armer, rijden vanaf BKK Airport. Nou die driekwartier verdwijnen als sneeuw voor de zon, die kleine Thaise chauffeur lijkt wel Schumacher, als een raket scheuren we door het verkeer. Maar...al met al zijn we veilig aangekomen in ons hotel. Om niet een jetlack op te lopen hebben we ons begeven in het levendige verkeer van mensen en voertuigen in Bangkok...gekkenhuis! Het is een stinkstad die omgeven is in een soort mist, we hebben zelf kennis gemaakt met ratten die zich op straat heel vriendelijk vertonen...die beesten zijn Groooooot, Bah!

De Taxi boot genomen richting Wat Pho (Tempel) om daar kennis te maken met de grootste liggende Monnik, ik kan je zeggen we hebben heel veel monnikken gezien op het terrein. Taxi boot is een uitdaging het bootje brengt je van punt A naar B over de rivier en de manier waarop dit gebeurt is super gaaf. Na wat foto shoots te hebben genomen, huiswaarts gekeerd en ons bedje opgezocht om toch de ogen te sluiten. De oogjes voor een aantal uren gesloten en hierna een lekkere Thaise maaltijd weggewerkt. Waarna we ons begeven richting Khoason road...weer een drukke bende met van alles en nog wat aan snuisterijen....tassen, eten, barretjes en een mengelmoes van diverse rassen & culturen.

Nou...het is weer tijd om huiswaarts te keren en "Oogjes dicht en Snaveltjes toe!