Dag 3 maandag 3 nov Uitchecken & naar Chiang Rai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Regillio & Irma - WaarBenJij.nu Dag 3 maandag 3 nov Uitchecken & naar Chiang Rai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Regillio & Irma - WaarBenJij.nu

Dag 3 maandag 3 nov Uitchecken & naar Chiang Rai

Door: R & I

Blijf op de hoogte en volg Regillio & Irma

06 November 2015 | Thailand, Bangkok

9:00 uur worden we opgehaald met de bus naar de luchthaven. We vliegen rond 13:30 uur maar om Bangkok uit te komen is een crime, dus op tijd uit de veren. Het verbaasd ons nu ook weer hoe snel deze gasten rijden en zich behendig in het verkeer manoeuvreren. Nog geen uur later stonden we voor de ingang van de Airport en begaven we ons naar de incheckbalie. Bangkok Air is onze pendel naar Chiang Rai, Chiang Rai ligt op ongeveer 1 uur vliegen van de hoofdstad.

Ondanks de korte afstand worden de klanten van alle luxe voorzien. De maatschappij heeft een eigen VIP lounge voor haar klanten, waar je in de watten word gelegd...gratis internet, gebakjes , snacks, drinken, lounge seats etc. etc. Prijsvechters in NL....eat your heart out! De luxe van de grond geldt ook voor de lucht, hier ook weer je natje en droogje..en dat voor een prijs van rond de 70,00 Euries.

Wat ik al eerder aangaf is dat de piloten de kunst van het vliegen beheersen, nadat na een uur de landing werd ingezet, volgde hier ook weer een perfecte landing van "El Capitain". Gelukkig hoef je voor een domestic flight niet zolang in de rij te staan en was buiten komen een peace of cake. Spulletjes bij elkaar geschraapt en hoppa naar de taxi kaartjes automaat voor een ticket. Een kleine vriendelijke taxi mijnheer helpt ons de spullen in de auto te laden en vervoert ons richting ons hotel.

Wat meteen opvalt is de rust en het groen aan deze kant van Thailand. Na de drukte van de stad is dit een verademing! De reis naar het hotel verloopt voorspoedig, we hadden in de 1e instantie het idee dat deze chauffeur een heer was in het verkeer. We kwamen er al snel achter dat dit wishful thinking was, ook deze kleine rakker ontpopte zich als een ware snelheidsduivel.

Beetje uitdaging kan geen kwaad...."Shumi" levert ons netjes rond 16:30 uur af in het Maryo resort waar we twee nachten vertoeven. Na een welverdiende siësta zijn we om 18:30 uur weer fris en fruitig om naar de night market te gaan.....beetje rondlopen, snuffelen.....mensen bekijken.....snuffelen....eten....!

21:30 netjes opgehaald door chauffeur van het hotel om huiswaarts te keren. We hebben voor de volgende dag een tour geboekt, deze zal ons langs alle highlights rond Chiang Rai voeren en duurt een hele dag....dus...Pitten!

Tags: Chiang Rai