Dag 5 Busreis Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Regillio & Irma - WaarBenJij.nu Dag 5 Busreis Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Regillio & Irma - WaarBenJij.nu

Dag 5 Busreis Chiang Mai

Door: R & I

Blijf op de hoogte en volg Regillio & Irma

11 November 2015 | Thailand, Bangkok

12:00 uur uitgecheckt bij Maryo Resort, de eigenaar heeft aangeboden ons naar het busstation van Chiang Rai te brengen. Zo gezegd zo gedaan, we hebben 2 VIP stoelen gereserveerd voor de bus. We moeten echter nog wat geduld hebben daar de bus rond 15:30 uur vertrekt. We verdoen onze tijd met een pizza, wat drinken en internetten.

Rond 15:15 begeven we ons naar het busstation, hierbij moet je overigens niet denken aan een luxe overstap haven voor bussen, maar aan een overdekte tent met wat stoeltjes en daarnaast een strook waar bussen stoppen. Niets van luxe maar wel effectief.

De afgelopen weken zijn we wel een aantal dingen duidelijk geworden m.b.t. de Thai. Het is een hardwerkend volk die alles aangrijpt rond te komen, ze werken dag. Daarnaast kun je in ieder willekeurige plaats waar je komt, al is het in de jungle, internetten, WiFi is in heel het land beschikbaar. En iedere Thai heeft dan ook een smartphone, ze zijn hier smartphone verslaafd. NL loopt wat dat betreft een aantal jaren achter op de Thai. Het openbaar vervoer is perfect geregeld en kost bijna niets, je kunt het zo gek niet bedenken,maar je komt in iedere plaats van het land met het openbaar vervoer. De Thai is stipt op tijd....de bus die ons naar Chiang Mai brengt is daar weer het bewijs van...keurig op tijd en ook weer op tijd vertrokken. Top!!

Op tijd vetrokken...over drie uur zouden we moeten aankomen in Chiang Mai. De tocht beloofd een mooie te worden, door de bergen. Het uitzicht is adembenemend, we genieten vanuit onze VIP plekken van het mooie uitzicht, gratis drankjes, snacks en nieuwe Mad Max film die wordt vertoont. Ja er is ook een kleine bioscoop aanwezig