THAILAND Regillio & Irma 2015 - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Regillio & Irma - WaarBenJij.nu THAILAND Regillio & Irma 2015 - Reisverslag uit Bergen op Zoom, Nederland van Regillio & Irma - WaarBenJij.nu

THAILAND Regillio & Irma 2015

Door: Me and I

Blijf op de hoogte en volg Regillio & Irma

27 Oktober 2015 | Nederland, Bergen op Zoom

PROLOOG:

Het jaar 1965, het jaar waarin onze ouders het mooiste geschenk kregen uit hun leven....Ons!

Wat gebeurde er zoal in het heugelijke jaar 1965, hierbij wat gebeurtenissen: De eerste uitzending van de Veronica Top 40. Het eerste nummer 1 hit van The Beatles...'I Feel Fine'. In de New Yorkse wijk Harlem wordt Malcolm X doodgeschoten. Singapore scheidt zich af van Maleisië. In Brussel wordt het beeldje van Manneken Pis gestolen. Paus Paulus VI vaardigt op de voorlaatste dag van het Concilie een motu proprio (Integrae Servandae) uit.

Nr. 1 hits uit de Nederlandse Top 40 uit 1965
Augustus: The Beatles "Help"
December: The Beatles "We can work it out"

Wie zijn er nog meer van het bouwjaar 1965
Jonnie Boer, meester-kok, Humberto Tan, Dr. Dré, Shania Twain, Toto Rodrigues, Surinaamse atleet.

Zoals je ziet een zeer bewogen jaar waarin mini en maxi kleding heel Hot was en uiteraard de tijd van de Flower Power.

We hebben dan ook lang nagedacht over hoe wij het jaar waarin we beiden 100 jaar worden invulling wilden geven. Dit Unicum, waar twee van de meer dan 7. 355. 579. 915 wereldbewoners een mijlpaal in hun leven vieren moet een waardevolle invulling krijgen en kan niet zomaar voorbij gaan! Ons cadeau aan onszelf is....?

Thailand...dat moet het worden, het land van de eeuwige glimlach, de glimlach die wij beiden in ons hart dragen en hoe wij de wereld zien! Life Is What You Make Of It!

De tickets Hadden we in januari 2015 reeds gekocht en hoe of wat wij het zouden aanpakken daar hadden we nog niet over nagedacht....! Dan maar Backpack rugzakken kopen...koffers zijn "Not Done" we gaan trekken door het land van de onbegrensde mogelijkheden.

Afgelopen drie maanden dan toch maar gaan kijken hoe we onze reis invulling gaan geven. Het is onmogelijk in deze reis alle parels te zien van dit immens grote land....Keuzes, keuzes, dat is het sleutelwoord voor deze reis.

De keuzes hebben we aan de hand van reisgidsen, bibliotheek, internet en enkele Thailandgangers in kaart gebracht. Aan de hand hiervan hebben wij onze Thaise vakantie mix gemaakt, de ingrediënten zijn: cultuur, Boeddhisme, natuur een beetje zon & zee, een snufje rust en een toefje persoonlijke verrijking.

De datum van vertrek nadert en de volgende vraag is dan ook wat zullen we meenemen en wat niet? Onze uitdaging is iedere keer weer....niet teveel meenemen. Het welles nietes spelletje ...dit wel of dit niet...of toch wel? Na veel wikken en wegen hebben we dan eindelijk onze bagage bij elkaar verzamelt en zoals de Rijdende Rechter zegt "Daar moet u het mee doen".

Nog drie dagen....! De spanning nadert, het prettige gevoel in je buik van vakantie en de prettige gedachten aan wat je te wachten staat aan de andere zijde van de wereld, brengt je in staat van Euforie.

Wij hebben net zoals de vroegere ontdekkingsreizigers wat tierlantijntjes aangeschaft voor de mensen uit de "Nieuwe Wereld" ballonnen, potloden, stiften en kleurtjes. Vrienden zullen we dus zeker maken....! Denken wij! Zoniet, dan hebben wij elkaar nog. :-)

De komende dagen en weken zal ik jullie op de hoogte houden m.b.t. onze reis en leuke weet dingetjes delen!

Boeddhistische groet of wel, Namasté = (Ik buig voor jou)

• 27 Oktober 2015 - 12:24

Nicole:

Hey,

geniet ervan levensgenieters !!!

xxx Nicole

• 27 Oktober 2015 - 12:58

Me:

@nicole, ik zeg bedankt. Dikke knuf & tot gauw.

Regillio